Kortárs festők – Dmitry Spiros

Egy orosz-görög gyökerekkel rendelkező kortárs impresszionista művész vajon merre talál nyugodt közeget és inspirációt az alkotáshoz? Hol máshol, mint Mexikóban, az örökké meleg és színes országban! Márpedig Dmitry Spiros festményein a színek szinte táncra perdülnek. Merész színhasználattal és Leonid Afremovhoz hasonló festési technikával alkotja jellegzetes képeit a mexikói Cancun népszerű üdülővárosában,  Quintana Roo-ban, a Karib-tenger ölelésében.

 

Színekben gazdag gyermekkora volt Dmitrynek

1971. november 11-én született az egykori Szovjetunió területén egy Tashkent nevű városban. Gyermekkora helyszínére örömmel emlékszik vissza. Elmondása szerint a sikátorokban és szökőkutakban gazdag kisváros bazárjairól és illatos fűszereiről híres, de legjobban az esti utcák színei teszik felejthetetlenné a helyet. Az éghajlat is nagyon kedvező, majdnem egész évben nyár van, de egy rövid időre fehér hótakaró borít mindent, hogy megtörje a napsugarakat. Ezek az élmények és emlékek is hozzájárultak Spiros festészetében ahhoz, hogy a meleg színeket és a természetes fény hatásainak ábrázolását részesítse előnyben.

Az ábrázoló kifejezőkészségének kreatív módja egészen korán megmutatkozott: “Gyermekkoromban is sokat rajzoltam és terveztem például bögréket és faliújságokat egy időben. Körülbelül ekkor kezdtem el különösen érdeklődni a festés iránt is, és olyan mesterek munkáit tanulmányoztam, akik mágnesként vonzották a bennem lévő kreativitást, ezáltal ezek a festők a mai napig hatással vannak a képeimre.”

 

Dmitry Mexikóban lelt otthonra

Feleségével, a kerámia művész Anna Spiropulovval 1992-ben ismerkedtek meg. 8 évvel később pedig megszületett lányuk, akinek az Elizaveta nevet választották. Lánya születésének évében kezdett el az élelmiszeripari óriás, a Nestlé tervezőjeként dolgozni, itt 2000-2005. között munkálkodott. 2009-ben újabb taggal bővült a Spiros család, megszületett a házaspár fia, Mihail is.

Egészen 1999-ig élt szülővárosában, de később az oroszországi Samara városba költözött, a települést 2010-ig mondhatta otthonának. Ekkor meghívást kapott Mexikóba, majd úgy döntött, maradna még egy kicsit. A csodás Karib-tenger és a trópusi éghajlat rabul ejtette. Hamarosan rájött, hogy több idő kell neki ahhoz, hogy az ott tapasztalható szépséget kifejezhesse a vásznon.

 

Spiros filozófiája az alkotásról

Spiros képzett művész, az Üzbegisztáni Művészeti Egyetemen szerzett kiváló minősítésű diplomát festészet szakon. Fontosnak tartja, hogy egy festő megtanulja az alapokat, de ne elégedjen meg ennyivel. Minden művészpalántát arra biztat, hogy ne féljen hibázni, majd tanulni és fejlődni a hibák által. Nagy mesterek képeit elemezni és tanulmányozni fontos, akárcsak kiállításokra járni, hogy a jelen trendjeivel tisztába kerüljünk. Úgy gondolja, hogy egy jó művész jól el tudja adni művészetét, ehhez viszont ki kell találnia, hogyan érje el a közönségét. Állandó kísérletezésre buzdít és szerinte a negatív kritikáktól sem kell megijedni, hiszen aki értékesnek tartja a munkád, úgyis megtalál. “Hallgass a megérzéseidre és csináld azt, amit érdekel.”-vallja.

 

Dmitry Spiros művészete

A művész festményeinek témái többnyire városi jelenetek, tengerről alkotott kompozíciók, virágok, portrék. A legtöbb festményét palettakés, olaj- és akrilfesték felhasználásával készíti. Rengeteget dolgozik, szinte megszállottan szeretné viszontlátni a fejében elképzelt jeleneteket a vásznon.

“A művésznek lenni  nem csak egy hivatás, inkább életforma. Nincs szabadnapod, nincs szabadságod. Napi 12-15 órát tudok dolgozni, néha kisebb szünetekkel. A festmények alkotása közben minden belső energiámat felemészti.”

 

Ha te is szeretnél egy napig egy festő bőrébe bújni, de félsz, hogy egyedül nem boldogulsz, gyere hozzánk alkotni! Helyszíni élményfestő alkalmainkon profi instruktoraink segítségével minden előképzettség nélkül sikerélménnyel és egy szép képpel gazdagabban térhetsz haza. Otthonod kényelméből is festhetsz, ha videós szettjeink egyikét választod minden eszközt elküldünk neked, instruktorunk videós útmutatásával együtt, így a saját tempódban készítheted el a neked tetsző képet.

Blog

Élményfestés – Walt Disney

A képalkotás módozatainak fejlődésében a fényképezés hozta el az igazán nagy változást, amely aztán a mozgókép megjelenésével teljesedett ki. Ez az új technika nem csak a valós történések és kitalált történetek valós szereplőkkel való eljátszásának a rögzítésére volt alkalmas, hanem arra is, hogy rajzolt képeket kis eltérésekkel egymás után helyezve a filmkockákra és egyben levetítve egy rajzfilmet kapjunk. Persze a laterna magica (’bűvös lámpás’, a modern diavetítő elődje) segítségével már a 17. században lehetséges volt rajzolt képeket úgy kivetíteni, hogy azok a mozgás illúzióját keltsék. Ennek ellenére tény, hogy a 19. század második feléig az átlagember nem igazán láthatott minőségi, színes képet semmilyen témáról. Ezekben az időkben leginkább templomban vagy képtárakban találkozhatott képekkel. A 19. század végén a technika – azon belül is különösen a nyomdatechnika és a fényképészet – ugrásszerű fejlődésével terjedhettek el a családi fotók, a képeslapok és a képes újságok. Így a mindennapi élet részévé váltak a képek. Ezzel egyidőben megteremtődtek a mozgóképgyártás technikai és esztétikai alapfeltételei is.     Az első rajzfilmek A rajzfilmek esetében igazán jó esélyek mutatkoztak már a kezdetekben is a szárnyaló fantázia képeinek megjelenítésére. A rajzfilmeknél az ötleteket a rajz és a filmkamera együttes jelenlétével valósítják meg. A művész megrajzolja a cselekmény

Olvass tovább »

Híres női festők – Francoise Gilot

A mai cikkünkben bemutatott rendkívüli asszony a közelmúltban ünnepelte 100 éves születésnapját. Ez a tény már önmagában is csodálatra méltó, és akkor még egy pillantást sem vetettünk a kortárs festőművészetben betöltött szerepére. Gilot egy olyan tehetséges, intelligens, sugárzó nő, aki Picasso élettársa is volt 10 éven keresztül.   Tehetsége hamar megmutatkozott Francoise Gilot 1921. november 26-án látta meg a napvilágot Franciaországban. Apja, Émile Gilot egy magasan iskolázott üzletember volt, édesanyja pedig festőművész. Édesapja szigorú, merev ember volt, aki rendkívüli fontosságot tulajdonított a tanulásnak, és hogy felügyelje tanulmányait, otthoni oktatásban részesítette a lányát. Ő volt az is, aki az 5 éves, bal kézzel rajzoló kislánynak megtiltotta a bal kéz használatát, de ezzel csak azt érte el, hogy Francoise mindkét kezével egyforma ügyesen tanult meg dolgozni. A kislány hamar elhatározta, hogy anyukája nyomdokaiba lép és festőművész szeretne lenni. Emellett még az apja által rákényszerített jogi tanulmányai alatt is kitartott, de végül a Sorbonne-on szerzett filozófia diplomát 1938-ban, majd egy évvel később a Cambridge-en angol szakon is végzett. Apja egy ideig nem adta fel abbéli tervét, hogy lányából nemzetközi jogász legyen, de Gilot a jogi iskolát sosem fejezte be. Helyette Rozsda Endre keze alatt tanulta a festészet csínját-bínját.   Az egyedüli nő, aki

Olvass tovább »

Élményfestés – Vizes témák

A víz egy nagyon különleges anyag festészeti szempontból is. Egyrészt áttetsző és átengedi magán a fénysugarak egy részét, másrészt viszont visszatükrözi mindazt, ami a környezetében van.   A víz felülete A felülete lehet tükörsima, de fodrozódhat is, ha épp hozzáér valami, vagy ha beledobunk egy kavicsot, esetleg végigsiklik rajta egy csónak. A szél hullámokat kelt a vízen, amelyek lehetnek alig érzékelhetők, enyhén fodrosak, kicsit habos széllel, a viharos erejű légmozgás pedig már óriási hullámokat korbácsol. Ezek a természeti hatások úgy megváltoztatják a víz nyugodt felületét, hogy nyoma sem marad a korábbi színeknek és hangulatnak. A magyar nyelvben csodálatos és egyben beszédes kifejezéseink vannak a vadul mozgó víz leírására. Ilyen például, amikor azt mondjuk, hogy tajtékzik a tenger.   A víz színe A vízfelület messzebbről nézve egy konkrétan meghatározható színben pompázik, amely szín ráadásul elég sok mindentől függhet. Szempont lehet az ég aktuális színe, a víz alatti padozat színe, a víz mélysége, a benne található élőlények színmeghatározó tulajdonságai, hogy csak a legegyértelműbbeket említsük. Más színeket kell használnunk, ha egy csepp vizet festünk, másokat, ha egy pohárban ábrázolunk vizet és másokat akkor is, ha egy tükröződő felületként, például egy utcai tócsaként festjük rá a képünkre. Emiatt nehéz olyan egyértelmű szabályokat felállítanunk, amelyek

Olvass tovább »
főoldaleseményekwebshopkosármenü