Gondoltál már arra, hogy milyen jó lenne valakivel úgy megosztani az alkotás élményét, hogy a készülő művet közösen készítitek el? Ha a válaszod erre a kérdésre igen, akkor Neked ajánljuk azokat az élményfestés foglalkozásainkat, amelyeken a meghirdetett képet az egyéni festések esetén szokásos 40×50 cm-es méret helyett 55×70 cm-es méretben, ketten közösen festhetitek meg.

A közös alkotás pszichológiája

 

Szülő – gyermek élményfestés

A szülő és a gyerek közös festése a legtöbb esetben elsősorban a gyerekről szól. Az ő alkotásának folyamatát a felnőtt csak kíséri és támogatja, a magát nem előtérbe toló közreműködésével segíti és kiegészíti azt. A szülő igyekszik maximálisan figyelembe venni, hogy a gyerek mit szeretne és mit tud elvégezni a „feladatból”, amely előttük áll.

A felnőttre hárul nagy részben annak a felelőssége is, hogy előtudja-e segíteni, hogy a kreatív foglalkozás, a közös alkotás élménnyé váljon, ne pedig küzdelemmé.

 

Páros élményfestés felnőtteknek

Ha két felnőtt embernek kell együtt dolgoznia egy képen, annak egészen más lefolyása és hatásai vannak, mint amiket a szülő-gyermek élményfestéseken tapasztaltunk. Teljesen más a dinamikája egy foglalkozásnak is.

A felnőtteknél mindig van egy gát az alkotással szemben, aminek tulajdonképpen át kell szakadnia. Ez alól csak azok a személyek kivételek, akiknek ez a szakmája, vagy már nagyobb rutint szereztek az alkotásban, mert már nem először csinálják.

 

Különbségek gyerek és felnőtt között az alkotó folyamatban

A tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek gyerekkorukban olyan 14-15 éves korukig vehetők rá könnyen a rajzolásra, a festésre, az agyagozásra, vagy más alkotási módokra, a képzőművészetben való elmélyülésre. A gyerekeknél az a jó, hogy nekik még nem az a fontos, hogy jól nézzen ki a rajz. Ők egyszerűen örülnek annak, amit csinálnak. Nem feltétlenül zavarja őket, hogy az ábrázolt figura kicsit esetlen, vagy akár lába sincs, mert rosszul osztották be a lapot, és nem fért rá, vagy hogy teljesen aránytalanná válik a kép emiatt.

Felnőtt korukra ez a hozzáállás igencsak megváltozik. Ha nem bizonyulnak elég tehetségesnek, vagy ők maguk elkedvetlenednek a kiemelkedő sikerek híján, akkor hajlamosak arra, hogy teljesen elhagyják ezeket a tevékenységeket a mindennapokból. Így tulajdonképpen a művészet gyakorlása egyszerűen kimarad az életükből, pedig az alkotás a tehetség mértékétől függetlenül minden művelőjének örömet kellene hogy szerezzen, hiszen mindannyian szeretünk létrehozni valamit. Valamit megalkotni és a teremtő energiáinkat megmozgatni semmihez sem hasonlítható élmény.

A kreatív vagy művészi tevékenység során olyan rejtett energiák, képességek szabadulhatnak fel, amelyeket nem mindig tudunk teljesen tudatosan megtervezni és irányítani, de az adott pillanatban mégis úgy tűnik, hogy minden a helyére került.

Az alkotó a folyamat elején csak áll a vászon mögött, majd egyre inkább ő maga is ott lesz a képben. Aztán belefeledkezve az alkotásba, ő maga lesz a kép. Még érdekesebb ezt a változást megfigyelni, amikor két ember egyszerre dolgozik egy festményen, és kettőjük együttes alkotása jelenik meg a vásznon.

 

 

A közös alkotás járulékos hatásai

 

Az alkotásnak felszabadító ereje van, segítségével megkerülhetjük, illetve megszüntethetjük a gondolkodásunkban lévő gátakat. Két ember között pedig tovább erősödhet a kötelék egy ilyen alkotó folyamatban. Ha pedig nincsenek egy hullámhosszon, az az alkotási folyamatban még inkább napvilágot láthat. Ugyanakkor remek lehetőség arra is, hogy fejlesszék egymást és a kapcsolatot.

Együttműködés, munkamegosztás, közös kikapcsolódás és ezek megtanulása, gyakorlása: ez a páros élményfestés. Ezért is gondoljuk úgy, hogy a hétköznapok rohanásából tudatosan kitörve megéri időt szánni arra, hogy közösen alkossunk, fessünk vagy akár más művészeti tevékenységet végezzünk.

A KreatívLiget Élményfestő Stúdióban várjuk szeretettel a vállalkozó kedvű, alkotni vágyó párokat egy nagyszerű, közös élmény megélésére. Az aktuális páros festéseket az Események menüpontban tudjátok megnézni és kiválasztani. A részletesebb tudnivalók a képekre kattintás után megnyíló oldalon olvashatók el.

Gyere el hozzánk és hozd magaddal a párodat vagy egy barátodat is egy közös alkotásra!

Blog

Színkombinációk

A blogon olvasható bejegyzés a színek jelentéséről és a színkeverés módozatairól is. A mostani cikkben pedig arról lesz szó, hogy milyen színpárosok „működnek” jól a képzőművészetben vagy akár a lakberendezésben. Ezek azok a színpárosítások vagy színhármasok, amelyek együttes használata mindenképp harmonikus eredményt ad. Ha egy ilyen festményre vagy akár helyiségre ránézünk, nem biztos, hogy tudatában vagyunk, hogy miért, de azt érezzük, hogy minden a helyén van.   A színek harmóniája Aki a színek harmóniájáról beszél, két vagy több szín együttes hatását ítéli meg, amely minden esetben szubjektív. A tapasztalatok és a kísérletek, amelyeket a témában végeztek azt bizonyítják, hogy a harmónia és diszharmónia megítélésében az emberek véleménye igencsak eltérhet egymástól a színek esetében is. Az átlag szemlélő többnyire azokat a színösszeállításokat nevezi harmonikusaknak, amelyekben hasonló karakterű színek szerepelnek, vagy különböző színek azonos tónusértékei. Ezek a színek erős kontrasztok nélkül állnak egymás mellett. A színek harmóniájára és diszharmóniájára vonatkozó kijelentések általában csak a kellemes-kellemetlen és szimpatikus-antipatikus benyomások érzelmi vetületére vonatkoznak. Az efféle kijelentések csupán személyes véleménynek tekinthetők, és nincs objektív értékük. Ki kell emelnünk a színharmónia fogalmát a szubjektívan meghatározott érzelmi kötődésből, és áthelyezni az objektív törvényszerűségek közé, hogy megértsük a működését. A harmónia egyensúlyt jelent, az erők szimmetriáját. A színes

Olvass tovább »

Élményfestés – Eiffel-torony

Az európai kontinens egyik legnépszerűbb városa Párizs, és nemcsak idegenforgalmi szempontból, hanem jellemző részleteivel ábrázolt képzőművészeti témaként is. Ez az a hely, ahol már hosszú évszázadok óta otthonra találhatnak szinte bármilyen művészeti ág művelői, legyenek akár írók, költők, festők, szobrászok vagy valamely színházi szakma képviselői. Nincs ez másként a XXI. században sem. Párizs mindenkit megihlet és magával ragad.   Párizs jelképe A festményen legtöbbször megörökített párizsi építmény természetesen az Eiffel-torony, ilyen témájú képet a KreatívLiget Élményfestő Stúdióban is készíthetsz, többféle változatban. Keresd az aktuális lehetőségeket a weboldalon! De vajon tudunk-e bármit az Eiffel-toronyról és a zseniális mérnökről, aki a nevét is adta ehhez a legendás építményhez? Egy kis ismeretanyag következik Párizs fő jelképéről.   Az Eiffel-torony tervezése Nevét (franciául: La Tour Eiffel) a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta. Az 1889. évi világkiállításra készült és az eredeti tervek szerint annak lezajlása után lebontották volna. A torony teljes magassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, a tetejére szerelve pedig +24 m-re magasodik egy tévéantenna. Első bejárható emelete 58 méter, a második 116 méter, a harmadik pedig 276 méter magasban van. Négyzet alapú, 1,6 hektár alapterületű, 10 100 tonna tömegű építmény, amelyet 12 000 acéldarabból szegecsek segítségével állították össze, átmeneti jelleggel. Évente mintegy 10 tonna festék szükséges

Olvass tovább »

Kevésbé ismert festők – Gustave Caillebotte

Híres festőkről szóló cikksorozatunkban csupa olyan művész munkásságát mutattuk be olvasóinknak, akiket nagy valószínűséggel már ismertek valamennyire a festészet és a képzőművészet iránt érdeklődő és nyitott szemmel járó műkedvelők. Ebben a sorozatban felbukkant többek között Pablo Picasso, Salvador Dalí, Edvard Munch, Gustav Klimt, Vincent van Gogh, Claude Monet és René Magritte, hogy csak néhányat említsünk a híres kiválóságok közül. A magyar művészek közül külön bejegyzést szenteltünk Munkácsy Mihálynak, Szinyei-Merse Pálnak és Csontváry Kosztka Tivadarnak is, illetve a következő, akiről majd olvasni lehet ebben a hónapban, az Rippl-Rónai József lesz. Szeretnénk a jövőben olyan festők képei és életműve iránt is felkelteni az érdeklődést, akik valamiért nem kerültek annyira előtérbe eddig, sőt akár teljesen ismeretlenek olvasóink számára. Első ilyen művészünk Gustave Caillebotte, aki francia volt, Párizsban született és a 19. század második felében élt és alkotott. Mi lehet a magyarázata, hogy ilyen kezdeti „adottságok” ellenére is kevésbé ismert a neve? Talán az, hogy Caillebotte sosem volt rákényszerülve arra, hogy a képei eladásából éljen meg, mert a családja tehetős volt és mindig volt elég pénze.   Caillebotte élete és szenvedélyei Gustave Caillebotte francia festő és grafikus 1848. augusztus 19-én született Párizsban és 1894. február 21-én halt meg Gennevilliers-ben. A realizmus és az impresszionizmus

Olvass tovább »
főoldaleseményekwebshopkosármenü